понеделник, 4 октомври 2010 г.

Влакчето Томас за Ноли

Това е тортата, която мама Лени ми поръча да направя за третия рожден ден на нейното скъпо момченце Нолан. Прати ми снимка на ето тази торта, но трябваше да я прекроя на едноетажна. Признавам, че оригиналът е страхотен и дразнещо съвършен. Обожавам всички торти на тази  жена. Доста по-напред е от мен с матириала (и нямам предвид само четирите й момчета!). Но да се върна към моята торта. Голямото предизвикателство беше самото влакче. Вече бях го правила веднъж и знаех колко е сложно и претенциозно. Мислех си, че вече имам опит и ще ми е по-лесно, но отново ми отне часове. Изработването на фигури от захарно тесто, които трябва да отговарят максимално на оригинала, е трудна задача. Първо е необходимо тестото да се оцвети в точните цветове и нюанси, а с малкото бои, които имам, понякога това е доста трудно. После следва да се преценят размера и пропорциите и да се постигне желаната форма. Накрая идва ред на детайлите - най-забавната и най-джвръчкава работа! И когато всичко е готово има два вариянта - или да се радваш, че е станало супер или да се тръшкаш, че не е съвсем както трябва. В случая, за моя огромна радост и облекчение, беше първият вариянт. Мисля, че добре ми се получи. На това мнение бяха и синовете ми, и съпругът ми, и майката и таткото на Ноли. Пък самият Ноли толкова си харесал тортата, че не позволил да я разрежат. Майка му се закани следващия път, живот и здраве, да поръча и една цитирам "невзрачна торта", та да могат и да си хапнат. Това е чудесна идея, Лени!
Честит 3-ти Рожден ден, Нолан!!!
 

7 коментара:

  1. Перфектна е :-D Както всъщност всяка торта направена от теб, Люба :-)
    Радвам се, че създаваш своя страница и с удоволствие ще следя блога ти! Добавям линк към него в блог-рол-а на моя..

    Успех, задоволство и удоволетворение в сладкия начин за пресъздаване на красотата ти желая и занапред!

    Сърдечни поздрави и :-))) от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Не съм толкова убедена като тебе, че е по-напред с материала е въпросната дама. Отново блестящо изпълнение, Бубе!
    Винаги съм в очакване за следващата торта. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Буболинка, отново благодаря за страхотната (и вкусна)торта! Ноли беше много щастлив! Томас, макар и с изяден комин и пушек, все още стои в хладилника; дава ли сърце да го хвърлим?!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно изпълнение!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Мерси за коментарите!
    Лени - радвам се, че все пак сте я опитали и ви е харесала. А Томас можеш да си го запазиш като сувенир, но не го дръж в хладилника.Той е изцяло от захарно тесто, а то се съхранява на стайна температура.
    Дими - радвам се, че си ми била на гости и винаги си добре дошла! Благодаря за оценката ти (тя значи много за мен) и за пожеланията.
    Ивейн - не мога да се съглася с теб. Въпросната дама изпипва тортите си до съвършенство и й се получават страхотни. А откъм деца ме води с едно - има четирима сина.

    ОтговорИзтриване
  6. Много, много красиво! Красота и изящество again :) Влакчето много ми допадна, както и цялостната изработка.

    ОтговорИзтриване