вторник, 7 юни 2011 г.

Пипи Дългото чорапче

Едва ли има някой, който да не е чел тази книга с интерес и удоволствие (изключая големият ми син Денис, който тъпо и упорито твърди, че му е супер скучна). Аз, лично, я обожавам, а илюстрациите в нея са ми любими. 

Вече се досещате колко вълнуващо ми бе, когато разбрах, че ще трябва да претворя всичко това в торта. Поводът бе осмият рожден ден на Ава. Майка й Силвия се свърза с мен по телефона. Беше видяла тортите ми в списание INTRO. Първоначално изобщо не бях благосклонна да уважа молбата й, защото бях страшно ангажирана, но след като ми разказа за разочарованията с тортите за предишните няколко рождени дни на Ава, ми стана мъчно и приех на драго сърце. Реших, че каквото и да ми коства, трябва да направя тази торта и да зарадвам това дете. А и темата не беше за изпускане - любимата ми Пипи!!! Всъщност Ава не държеше толкова на нея, колкото на баща й. Той трябваше да присъства задължително! Първоначално се изплаших - знаете колко ме е страх от човешките фигурки. Все тръгвам с убеждението, че не ги мога и нищо няма да ми се получи. А в случая трябваше да има и прилика с героите, което правеше задачата още по-сложна. В главата ми постоянно се въртяха думите на Валерия "Не им се плаши на тия хора, бе Бубе! Давай и ще видиш, че можеш!" Взех, че й повярвах и почнах Пипито. Доста време й отделих, но накрая бях щастлива - приличаше си и то доста. Ентусиазирана подпуках и таткото (хм, това прозвуча малко двусмислено, но вие знаето за какво иде реч). Взе, че и той ми се получи и направо пощръклях от кеф. Набрала скорост, врътнах набързо и Господин Нилсон. Бях толкова горда и доволна от себе си, че нямах търпение съпругът и децата ми да се приберат и да изкажат мнение. Всички бяха очаровани от резултата. Девин (най-малкият) не познава Пипи, но като видя фигурката, а до нея и книгата, от която гледах,  каза "Я, напарвила си същото момиченце, мамо!" Повече не ми и трябваше. Щом той я разпозна, всеки щеше да го направи. 
  
За тортата като цяло реших да е в жълто - нали такава е корицата на книгата. Хрумна ми и гениалната идея да използвам оригиналните илюстрации за декорация. Изрових от интернет изображенията с най-добро качество и после ги разпечатах на вафлена хартия. Не исках по тортата да има нищо излишно, за да могат фигурките да бъдат акцент. Сега дори и цветенцата ми се виждат в повече, но тогава без тях ми изглеждаше малко постно. Най-важното е, че Ава си имаше своята мечтана торта, а аз бях доволна, че съм направила още едно дете щастливо.
Дано и на вас ви е харесала и поне за миг съм успяла да ви върна назад в детството, да ви подсетя за някоя лудория, да ви припомня за безкрайните игри навън, за приключенията, за приятелчетата, за безгрижието... Дано всеки от вас е глътнал като Пипи по едно мъничко хапченце, което да съхрани детското в него, защото иначе всичко би било твърде скучно и сериозно.






17 коментара:

  1. Страхотна е Бубе,наистина си приличат много.Имаш златни ръце!

    ОтговорИзтриване
  2. Toртата е станала невероятна. И ти определено можеш да правиш фигури, много добри са станали, и си приличат много с оригиналите! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Бубе, тортата е убиец....просто ееее страхотнаааааааааа!!!!
    Пипи е като досущ изкочила от книгата ;-)))
    Много ми харесва ;-)))
    Добре, че те е сръчкала Вал, да се увериш, че си факир във всяко едно отношение, няма фигурки, няма цветя, няма плодове, няма зеленчуци ;-))))
    Още повече се изненадах на тортата ти, защото за 22.06 имам да правя торта на тема Пипи ;-))) и твоята ми идва....като супер вдъхновение ;-)))

    ОтговорИзтриване
  4. Бубе,
    много сладка торта. Невероятна е. Поздварления. Маймунката е суперска, а Пипи е като истинка. СТрахото е, че си зарадвала малката Ава. Сигурна съм, че е останала много щастлива.

    ОтговорИзтриване
  5. Боже... ти не си човек, а някаква приказна фея на тортите, за която и историята, и мотологията несправдливо мълчат! :)

    Ина (Solo)

    ОтговорИзтриване
  6. Много ви благодаря за тези страхотни коментари!!! Винаги съм казвала, че ми носите страшна радост и още по-голямо удовлетворение от свършената работа. Когато човек е оценен високо, наистина се чувства щастлив и горд от себе си!

    ОтговорИзтриване
  7. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  8. A wonderful cake! The figures are gorgeous :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Eee,отново ни пренесе в света на приказките :)
    Всички твои торти са не-за-бра-ви-ми !!!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Thanks Monika!
    Благодаря ти, Нели!

    ОтговорИзтриване
  11. Бубе, че си се справила отлично и с трите фигурки, това е факт, че тортата е поредният ти шедьовър - също, но мен тази торта ме грабна най-вече с това, че ти си дарила героите с души - успяла си да предадеш на Пипи типичния за нея дяволито - веселяшки нрав, г-н Нилсон не е просто маймунка, а действително "господин" Нилсон, а таткото на Пипи си го направила като истински племенен вожд. Много ти благодаря, че ме накара да си спомня за симпатягата Пипилота Виктуалия Транспаранта Ментолка Ефраимова Дългият Чорап! Обзе ме такова желание да се насладя за пореден път на нейните истории, че само да ми остане малко време, ще прочета книжката отново!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Мерси, Мануела! Мога само да се радвам, че така ти въздейства тази торта. Честно да ти призная, и на мен ми иде да я прочета за пореден път. Сега Давид трябва да я чете през лятото и чакам с нетърпение да я почне.

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте, Бубе! Всяка година правим тематично парти за рожденния ден на дъщеря ни. Тази година реших да е облечена като Пипи Дългото чорапче, но не можех да открия подходяща торта за това. Току.що сега се натъкнах на Вашето произведение и страшно ми хареса! Има ли начин и можем ли да я поръчаме при Вас?
    Поздрави
    Вили

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Вили! за съжаление няма да мога да напарвя аз тортата. Пожелавам страхотен рожден ден и много усмивки за рожденичката! Всичко най-добро!

      Изтриване
    2. Благодаря много за пожеланията!
      Поздрави
      Вили

      Изтриване
  14. Здравейте,невероятна торта,както и всички други!Казвам се Мая и Ви моля да направите празничната торта за първия рожден ден на дъщеричката ни-едва ли ще е толкова сложна,но също така стилна и прекрасна!Празникът ще е на 14.4.в София.Силно се надявам на позитивен отговор от Вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, че ще ви разочаровам, но не приемам поръчки. Пожелавам всичко най-прекрасно на малката рожденичка и на цялото ви семейство!

      Изтриване